Reklama posm – jak to wygląda?

To, że reklama faktycznie rządzi światem, chyba już dla nikogo nie jest tajemnicą. Świadczyć mogą o tym nie tylko stale rosnący czas emisji różnego rodzaju reklam w telewizji, ale także nieodłączne towarzystwo różnego rodzaju form reklamowych w naszym życiu codziennym. Taka forma promocji profesjonalnie, w żargonie branżowym określa się jako posm marketing i występuje praktycznie wszędzie. Gdzie dokładnie? I jaką formę przybiera? Odnośnie form reklamowych, to tego typu promocja oparta jest o różnego rodzaju nośniki informacji. Takimi nośniami może być broszura leżąca na stole poczekalni dentystycznej albo ulotka rozdawana przed salonem jakiegoś operatora sieci komórkowej. Jest nim również podświetlany banner reklamowy, jak i specjalne stojaki z tekturowymi wkładkami czy makiety przedstawiające powiększony produkt. Tego typu posm marketing skierowany jest już do ograniczonej grupy konsumentów, w której występuje większe prawdopodobieństwo zaistnienia zapotrzebowania na określony produkt i usługę. Jak to działa w praktyce?
Działanie
Taka reklama w formie broszury czy ulotki, które leżą w określonym miejscu, odwiedzanym przez określone osoby, ma szansę trafić na kogoś, kto będzie zainteresowany znajdującymi się tam informacjami. Jeżeli jesteśmy na przykład u dentysty, to możemy być zainteresowani zakupem jakiejś konkretnej pasty do zębów, której ulotka będzie znajdować się na stoliku w poczekalni. Czytając o zaletach takiej pasty, możemy być skłonni do jej zakupy, jeżeli na przykład chcemy utrzymać biel zębów, którą ona gwarantuje. Właśnie na tej zasadzie działa posm marketing. Można powiedzieć, że trafia w odpowiedni target, bez konieczności przekazywania informacji masowymi kanałami. W taki sposób można zgromadzić pokaźne grono klientów, bez konieczności inwestycji olbrzymich pieniędzy na reklamę masową w telewizji czy radiu. Z tego też powodu tego typu promocja znajduje szerokie zastosowanie w reklamie zarówno usług, jak i różnego rodzaju produktów.