Czym odznacza się marketing szeptany?

Definicja marketingu szeptanego jest już powszechnie znana. Marketing szeptany to inaczej buzz marketing czy też marketing plotki. Jest to mianowicie zespół działań reklamowych oraz promocyjnych, które mają na celu wywołanie u konsumentów danej firmy pozytywnych reakcji na temat oferowanego produktu czy usługi. Najlepszym przykładem takiego rodzaju marketingu jest chyba rozmowa face to face, podczas której to ktoś poleca nam konkretny produkt czy usługę. Marketing szeptany w internecie? Czemu nie? Wraz z rozwojem technologii coraz częściej marketing szeptany, poza kontaktem face to face, koncentruje się na działaniach w internecie. W ramach takich działań materiały promocyjne bardzo często zaznaczone są dodatkowo pozytywnymi opiniami innych internautów, którzy to już wypróbowali dany produkt czy też skorzystali z danej usługi oraz są z tego tytułu zadowoleni.
A może zatem marketing na forach internetowych? Warto wiedzieć z czym to się je! Bo w końcu dziś nazywany bywa różnie. Marketing szeptany, buzz marketing, a może amplifying internetowy? To tylko niektóre z nazw, z jakimi można się spotkać na co dzień. Nie jest ważne jednak, jak takie działania nazwiemy, natomiast ważne jest, co tak naprawdę one znaczą. A są to mianowicie działania, które podejmują przedsiębiorstwa w celu wywołania u swoich klientów pozytywnych rekomendacji odnoszących się do marki, produktu czy usługi. A w Internecie w praktyce oznacza to anonimowe lub jawne wypowiadanie się na różnych forach dyskusyjnych czy serwisach społecznościowych we właściwych tematach, z poleceniem danej firmy, jej produktu, lub usługi. I tak promocję i marketing szeptany na tych forach internetowych można często porównać do mechanizmu plotki, która to jednak bardzo często bywa skuteczna. Jeśli bowiem na rozmaitych forach tematycznych pojawiają się informacje o produkcie czy usłudze, to coraz więcej internautów zaczyna o tym rozmawiać i w ten sposób automatycznie dana marka staje się bardziej rozpoznawalna. To wszystko sprawia, że klienci zaczynają kojarzyć daną markę a może i zakupią jej produkty, wierząc rekomendacjom innych klientów.